Przejście do sekcji:

Wszystkie aktualności

Stronicowanie

Warsztaty muzyczne w Łodzi. Zaproszenie

Serdecznie zapraszamy dzieci i młodzież na wyjazd 2 października na warsztaty muzyczne w Łodzi prowadzone przez zespół Mocni w Duchu. Do wyboru udział w warsztacie: śpiewu, gitary, ukulele oraz smyczków. Koszt: 40 zł z obiadem oraz słodkim poczęstunkiem. Zapisy: Ewelina Mytlewska, tel. 697083076

Piotr Madej - trębacz z Zębówca

A myśmy, proszę pani za Rypin jeździli rowerami - tak wspomina pan Piotr Madej, trębacz z Zębówca. Podczas przemiłego spotkania muzyk opowiedział historię swojego życia. Kapela Madejów była znana i lubiana. Artystyczna ta nasza ziemia...

• -

Jesteśmy na Facebooku!

GMINNY OŚRODEK KULTURY w OBROWIE  jest nie tylko na stronie, ale również i w serwisie Facebook. Zapraszamy serdecznie na nasz fanpage https://www.facebook.com/gokobrowo

Ewelina Mytlewska otrzymała tytuł Animatora Kultury Dziedzictwa Narodowego i Tradycji Województwa

11 września  w Kruszwicy podczas Europejskich Dni Dziedzictwa odbył się festyn pod nazwą „Smaki Dziedzictwa”. W trakcie tych obchodów wojewoda Mikołaj Bogdanowicz nagrodził animatorów kultury z województwa kujawsko-pomorskiego, m.in. Ewelinę Mytlewską - animatorkę kultury Gminnego Ośrodka Kultury w Obrowie.

Wieczorek poetycki - Paciorki mojego życia Alina Żebrowska

7 września w auli Szkoły Podstawowej w Obrowie odbył się  wieczorek poetycki poświęcony poezji Aliny Żebrowskiej. Wysłuchaliśmy recytacji wierszy śp. poetki z tomiku "Paciorki mojego życia". Wieczór został wzbogacony występami Klubu Seniora "Sami Swoi" oraz  śpiewem Magdaleny Motyki.

Narodowe Czytanie "Moralność pani Dulskiej"

4 września na tarasie w Łęgu Osieku odbyło się Narodowe Czytanie dramatu Gabrieli Zapolskiej „Moralność pani Dulskiej”. Mieliśmy przyjemność gościć Panią Major Marię Kowalewską o pseudonimie Myszka, sanitariuszkę Sił Zbrojnych, żołnierkę Powstania Warszawskiego, która przybliżyła nam czasy, w których przyszło jej żyć. Żyć w świecie, w którym tłem codzienności była wojna.

Cały ten czas Narodowemu Czytaniu oraz opowieściom Pani Marii towarzyszyła muzyka Kapeli Ludowej im. Kamińskich z Osieka nad Wisłą.

• -

Wieczór poetycki

Gminny Ośrodek Kultury w Obrowie serdecznie zaprasza na wieczór poetycki, który odbędzie się

7 września o godz. 17.00 w auli Szkoły Podstawowej w Obrowie.

Spotkanie te jest upamiętnieniem poetki Pani Aliny Żebrowskiej. Podczas wieczoru zostanie zaprezentowany tomik jej wierszy „Paciorki mojego życia”.

Spotkanie z poezję

Osiecki Klub Kultury gościł poetki oraz miłośników wierszy. Pandemia uniemożliwiła nam cykliczne Spotkania z Poezją. Tym bardziej cieszył nas fakt tej wspólnej uczty duchowej.

Agnieszka Jabłońska oraz Hanna Stroińska, nasze lokalne poetki podzieliły się z nami swoimi nowymi wierszami. Spotkanie było też wspaniałą okazją do wspomnień związanych ze śp. Aliną Żebrowską, której poezja została zebrana w tomiku Paciorki mojego życia. We wrześniu Klub Seniora Sami Swoi planuje wieczorek poświęcony twórczości pani Alinki.

Sierpniowe wakacje z Osieckim Klubem Kultury

W sierpniu Osiecki Klub Kultury przygotował dla dzieci i młodzieży kilka propozycji. Byliśmy na wycieczce rowerowej, w teatrze, w kinie, wzięliśmy udział w warsztatach plecionkarskich oraz zaprosiliśmy do Osieka kino objazdowe.

Na początku sierpnia wybraliśmy się na wycieczkę rowerową do Parku Etnograficznego w Kaszczorku, w którym pani Dorota Kunicka przybliżyła nam historię zawodów związanych z rzeką. Po drodze zatrzymaliśmy się przy sileńskiej krypie, na cmentarzu mennonickim w Silnie oraz przejechaliśmy zabytkowym drewnianym mostem w Złotorii. Zjedliśmy lody oraz odpoczęliśmy nad Drwęcą. W planie naszej wycieczki nie mogło zabraknąć zobaczenia ruin zamku Kazimierza Wielkiego w Złotorii.

Wakacyjne atrakcje z Osieckim Klubem Kultury

Dzieci oraz młodzież chętnie korzystają z wakacyjnych propozycji Osieckiego Klubu Kultury. Kino, teatr, planatarium oraz inne atrakcje znalazły się w programie wyjazdów.

W lipcu wybraliśmy się do kina na film "Cruella". Młodzież skorzystała również z propozycji całodniowego wyjazdu do Grążaw koło Brodnicy. Maluchom oraz starszym bardzo spodobała się wizyta w toruńskim Planetarium. Obejrzeliśmy seans Kolorowy kosmos oraz spędziliśmy miło czas na zabawie i kąpieli w Piernikowym Miasteczku.